Thats so great!

6 mei 2014 - Sacramento, California, Verenigde Staten

Hallo allemaal. Daar zijn we weer. Dit keer met een dubbele update.
Bedankt voor al jullie reacties! We vinden het leuk om ze te lezen.  Oh, en we zullen beter op onze spelling letten (wishful thinking). Aangezien we nu met de camper onderweg zijn zal onze verbinding met internet wel wat wisselvalliger worden.

04May14
De tweede dag in San Francisco begon op z'n zachtst gezegd nogal chaotisch. Nadat Mattheo naar beneden was gegaan (7 uur) om een sigaretje te roken, stopte de lift plots op de 24 etage en begon een omroep installatie te gillen leave the building  do not use the elevators! There is fire in the building! Na 24 etages naar beneden te zijn gerend informeerde mattheo of ik wist dat het brandalarm was afgegaan. Ik hoorde echter niets. Wel hoorde ik brandweerwagens aan komen scheuren. Dus snel aangekleed, belangrijkste spullen gepakt en naar beneden gelopen met de trap, vanaf de 26ste verdieping. Het bleek gelukkig loos alarm. Om van de schrik te bekomen zijn we voordat we weer naar boven gingen wat gaan ontbijten bij de Starbucks: een heerlijke panini met dubbele expresso en een white chocolate mokka cafe (what else?)
De rest van de dag zijn we wederom de stad ingegaan. Dit maal door de vroege wakeup call met spleetogen door naar chinatown en japantown.  San Francisco is een hele bijzondere stad. Een stad waar modern en geschiedenis samenkomen. Het koesteren van monumentale vervoersmiddelen zoals trams en cable cars. Kleine restaurants en barretjes, veelal plaatselijke bedrijfjes. Wij hebben bijvoorbeeld maar 1 mcdonalds gezien. De parken zijn mooi en goed onderhouden, de stad is ook erg schoon en mensen zeer vriendelijk. Iedereen is hier zo lekker relaxed. En ze zijn behulpzaam en trots op hun stad.
's avonds clam chowder gegeten in de haven (alleen Paul natuurlijk, want er zat vis in) Dat is de specialiteit van de omgeving, vissoep in een uitgehold brood. Mattheo had een  gekookte hamburger...

05May14
Vroeg uit bed om de camper op te halen. Nog een keer genieten van het uitzicht. Op de terugweg hebben we vast niet de zelfde kamer. Een vrouw beneden in de lobby is zo vriendelijk ons aan een taxi te helpen nadat ze hoort dat we van plan zijn met de tram te gaan, wat volgens haar veel duurder is.
Na de taxi, die inderdaad goedkoper is, vervolgen we onze weg met de BART naar San Leandro, waar we de camper ophalen. Blijkt dat we een upgrade hebben gekregen naar een (nog) grotere camper. Met een slide out!
Na al het papierwerk, introductie filmpje en checkwerk, konden we op weg.
Chris, nog bedankt voor alle tips die je ons ge-apped hebt (is dat een woord, ge-apped?)
Mattheo achter het stuur, natuurlijk. Die vond het eerste stukje toch ook wel spannend. Maar hij had het snel door, gelukkig. Onderweg gestopt bij de Walmart om inkopen te doen. En bij elke kassa waar je komt bij elke winkel de zelfde vraag natuurlijk. Oh, where are you from? The Netherlands, thats so great! I always wanted to go there! Echt zo grappig.
We staan nu op een campground (nou ja, parkeerplaats) bij Sacramento. Want daar willen we morgen het State Railway Museum bezoeken. We staan bij een soort evenementen terrein waar blijkbaar een hondenshow is geweest want uit alle campers om ons heen komt geblaf en gekef.
Als het goed is overnachten we morgen in Yosemite.

1. Nico-Wim:
    Lekker he clam chowder :P
    Hij zal nog wel volgen, maar toch mis ik bij dit bericht dan wel een beetje een foto van de upgrade!!! Hebben jullie een vrachtwagenrijbewijs dan??

Veel plezier!!
    NW
  2. Hanneke:
    6 mei 2014
    Wellicht is het daar de manier om de gasten te wekken.
    Je hartje klopt wel even sneller zeg. Mattheo je had teruggave van je geld moeten eisen.
    (Paul, kwam overigens wel bekend voor-Noorwegen-)
    Wat gaaf die grote camper. Zie de foto's tegemoet.
  3. Hanneke:
    6 mei 2014
    Ik ben ook wel nieuwsgiering naar de Camper.
    Ook het brandalarm komt ons bekend voor (Pollfoss Noorwegen) Het was toen maar 1 trap.
  4. Barrie van Driel:
    6 mei 2014
    Heftig wakker worden zo, maar Mattheo, heb je toch je ontruimingsoefening gehad :). Dus het spannende avontuur is begonnen, geniet er van. Lekker hoor een grotere camper, heb je toch iets meer ruimte.
  5. Dick:
    6 mei 2014
    Wel een puntje voor het hotel dat je niets heb meegekregen van het alarm. Wel spannend zeg als je zo hoog zit en en er komen hulpdiensten aan racen. Ik ben nu ook wel heel benieuwd naar jullie upgrade..... en heeft matheo nog caramael thee gevonden bij de wallmart? Doe voorzichtig op de weg groetjes.
  6. Jorien:
    6 mei 2014
    Hebben jullie gelijk wat calorieën verbrand, na al die trappen! Beetje jammer dat jullie ze gelijk er weer aan hebben gegeten door langs de Starbucks te gaan! Maar snap dat jullie van de schrik moesten bekomen, zeker mattheo! Drive safely with the camper! Mattheo heeft zeker niet lekker geslapen tussen al dat gekef! Paul: Durf jij nu nog wel met de camper te rijden nu hij nog groter is?
  7. Elly:
    6 mei 2014
    Pfff...dat was schrikken zeg! Gelukkig loos alarm! Ben ook benieuwd naar de foto's van de grotere camper, heerlijk mannen, wat een luxe! Voorzichtig rijden, geniet van iedere minuut!
  8. Wilma Bijl:
    6 mei 2014
    Zo dat is nog eens wakker worden ! Wel een goede conditie training 24/26 etages naar beneden lopen! Maar nu jullie met de camper ( vrachtwagen) op pad gaan , veel plezier en laat ons door middel van mooie foto's jullie avontuur volgen.
  9. Crista:
    8 mei 2014
    hahaha Mattheo een gekookte hamburger was dat lekker?? wel chill dat jullie een upgrade hebben gekregen! xxx