San Francisco

4 mei 2014 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Het voelt aan of je een heel stuk terug in de tijd bent gegaan als je door deze stad loopt. Wat voornamelijk komt door zijn authentieke trammetjes en kleurijke houten huizen. Gisteren begon de dag met een stevig ontbijt op een pannenkoek met gebakken aardappelen (schijnt heel normaal te zijn hier).  Overigens fijn dat die trammetjes er zijn want je moet professioneel bergbeklimmer zijn om deze stad te bewandelen. Om te zien hoe de cable cars worden aangedreven zijn we naar het cable car museum geweest. Tijd om te shoppen! Het warenhuis hier heeft een wentelroltrap (moet niet gekker worden). Meteen even een AT&T simkaart gehaald. Kunnen we weer volop internetten. Gelijk maar eens naar het thuisfront gebeld dit in een natuurlijke omgeving Alamo square, niet alleen een mooi park maar hier staan ook de victoriaanse huizen uit de serie fullhouse, voor de jongere generatie,  een tv serie jaren 80/90 (oh, we worden oud geloof ik). In het park veel muziek en mensen die er fanatiek aan het joggen waren of op een kleed aan de picknick. Een rust moment was wel nodig na een kleine busrit... (4 keer overstappen), naar een Japanse theetuin. Een heerlijk kopje jasmijn thee en sandwiches in een mooi aangelegde tuin bood uitkomst. dit gaf ons de moet om een fikse wandeling te maken langs de kust vanaf het icoon de Golden Gate Bridge. Een wandeling vol trappen, rotswanden en strand waar mattheo onverwachts door een golf werd overvallen en tot zijn knieën nat was (met broek em schoenen nog aan). Dit gaf aanleiding om als troost onszelf te trakteren op een flinke amerikaanse hamburger met als dessert chocolademouse en een applecrumble pie bij de Grubstake.

1. Barrie van Driel:
    5 mei 2014
    Ziet er allemaal goed en lekker uit. Stoer hoor, zo'n wandeling en als gevolg daarvan letterlijk gedoopt in de US.
  2. Hanneke:
    5 mei 2014
    Die natte schoenen komen ons bekend voor (Cornwall).
  3. Crista:
    5 mei 2014
    Leuk om te horen dat jullie het naar je zin hebben! Geniet ervan :) ben benieuwd naar de rest!! Xxx
  4. Dick:
    5 mei 2014
    Wat leuk om jullie daar op een foto te zien staan. En wel jammer van de tram anders hadden jullie gelijk dat ontbijt er weer af gelopen. Haha. Ik geloof als jullie terug komen dat je onderhand een boek kunt schrijven met wat jullie meemaken en zien. Leuk om mijn broer voor die fullhouse huizen te zien zitten. En o ja MOED is met een D…
    gr van broertje
  5. Jorien:
    6 mei 2014
    Everywhere you go, Everywhere you are, you all need somebody who loves you... (soundtrack fullhouse) :)
  6. Jorien:
    6 mei 2014
    Begint het nu al met de caloriebommen! Jullie moeten nog 4 weken! maar waarschijnlijk lopen jullie het er wel weer af, met al die bezienswaardigheden!
  7. Paul:
    6 mei 2014
    Ja, die calorieën hebben we er wel weer afgelopen. Ik heb er spierpijn van. Wij zijn op vakantie altijd veel actiever dan thuis. Verkeerde volgorde :-)
  8. Elly:
    6 mei 2014
    Ziet er allemaal goed uit zeg! Mooie foto,s! Paul wat kan jij ontzettend leuk vertellen! Ga zo door!! Have fun!!