Sin City

15 mei 2014 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

We hebben de afgelopen dagen veel gedaan en slechte ontvangst gehad dus vandaar weinig updates. Hopelijk wordt het beter de komende dagen.
Waar waren we gebleven. Oh ja, We waren onderweg naar Sin City. Om daar te komen doorkruisen we Death Valley. Een van de warmste en droogste plaatsen op aarde. Gelukkig is het nog voorjaar en komt de temperatuur niet verder dan schamele 34ºC.
Het is alsof we in een Star Trek aflevering zijn beland en ons door een buitenaards maanlandschap voort bewegen in onze USS Freedom Elite. Helemaal dood is het er zeker niet. Er zijn best nog veel bloemen te zien in allerlei kleuren. En we komen zelfs een woestijn vosje of coyote tegen (die hebben we op film!)
We stoppen bij het Badwater Basin. Dit is het laagste punt in Noord Amerika (282 meter onder zee niveau). Tijdens de laatste ijstijd was hier een meer. Het enige wat nu nog resteerd is een enorme zout vlakte. Nog nooit zoveel zout bij elkaar gezien.

Na nog een paar uur rijden doemt voor ons een wijds uitgestrekte miljoenen stad op. Las Vegas, de stad van de zonden. De eerste grootte stad na San Francisco. Vanuit een 2 baansweg kwamen we plots op een 5 baansweg... (weer invoegen en andere capriolen). In de verte zagen we de enorme hotels en de stratosfeer.
We hadden een campground bij hotel Circus Circus aan "de strip" (de hoofdweg waaraan alle bekende hotels zitten). Behalve campeer terrein, hotel, casino ook een indoor pretpark met 2 achtbanen en 23 andere attracties.
Las Vegas is een onwerkelijke stad, je loopt van hotel naar hotel door immens grote casino's en winkel centra. De winkels zijn over het algemeen erg prijzig en bestaan voornamelijk uit Dolce en Cabana, Calvin Klein, Prada enz. enz. Natuurlijk zijn we hier voor het gokken, en hebben we wel geteld 100 $ cent uitgegeven aan een slotmachine. Niets gewonnen :-(

Op de eerste avond zijn we de gehele strip heen en terug gelopen, een wandeling van 10 kilometer. Het is net of je in Europa bent, van Parijs ga je naar Venetië vervolgens naar Rome en natuurlijk een uitstapje naar Luxor. De casino's waren echt bizar om te zien. Zo immens groot. Vanaf de strip lopen de hotels nog een kilometer door naar achteren. Je loopt langs duizenden slot machines, roulette en black jack tafels. Achter de slot machines zitten mensen een beetje apathisch voor zich uit te staren met een drankje en een sigaretje, op de knopjes te drukken, hopend op winst. Maar volgens mij wint het casino alleen maar.
Het was wel een beetje zandhappen die eerste avond, want er was een flink storm opgestoken. We werden bijna van de viaducten afgeblazen die je "veilig" over de drukke verkeersader van de strip moeten leiden. Helaas waren de fontein show voor het Belagio en de volkaan uitbarsting voor de Mirage afgelast vanwege de harde wind. We werden in ieder geval lekker in slaap gewiegd in de camper.

De volgende morgen eerst eens shoppen, natuurlijk wel merk kleding... Maar Vegas centen hebben we niet dus zijn we naar het outlet centrum gegaan en tja daar zijn de prijzen erg leuk $40 voor een spijkerbroek van Levi's, dat is +/- € 30.
Na een paar winkels bezocht te hebben zijn we geslaagd voor een paar broeken, shirts en een tas en gaan we naar het oude Vegas. Oude casio's met neon verlichting ipv led schermen. Opvallend is dat echt overal mensen in pakken staan, waarmee je op de foto kan.... (na betalen). Levende standbeelden, transformers, apen, minions, starwars figuren, gogo girls maar ook met mannen in een stringetje.... Omdat we 's avonds naar het theater gingen (Je raad nooit welke voorstelling) wilden we vroeg eten en het liefst een snelle hap... Als voorgerecht een ijsje in the Venetian, tiramisu en cremebrulé ijs voor Mattheo en cappuccino en blueberry ijs voor Paul. En dit op het San Marco plein langs de gracht met gondels onder een stralende blauwe lucht. En dat allemaal binnen! Het hoofdgerecht hebben we gevonden in rome, jaja een pizza slice en natuurlijk knoflookbrood, op een terras tussen romijnse zuilen.
Dan naar het hotel Tropicana, nee niet het zwembad! Het theater voor MAMMA MIA! het was geweldig de cast was goed en leuk om de liedjes eens in het engels te horen (oh wacht, het origineel was al in het Engels)
Na de voorstelling rennen naar de fontein en vulkaan shows bij de diverse hotels, de storm was gaan liggen dus nu kijken naar deze indrukwekkende shows die maar tot middernacht worden vertoond.
En onderweg wordt je steeds aangesproken of je een kaartje wil voor een escort girl of gentlemens club (sorry, not into girls). Dat is dat hypocriete Amerikaanse weer.
Las Vegas is een chaotische maar indrukwekkende stad waar alles geluid maakt, overal lichtjes knipperen, goud blinkt en de borden uitgang bij hotels niet bestaan om te zorgen dat je betoverd wordt met deze neppe pracht en praal en je portemonnee blijft open trekken tot hij leeg is.

1. Dick:
    15 mei 2014
    Wat een bijzondere stad.... het is eigenlijk een groot pretpark. Ik vroeg me al af waar je een grote camper kon laten op de strip maar zelfs daar is aan gedacht. Je had toch geen yellow shirt aan in death valley paul.....
  2. Wilma Bijl:
    15 mei 2014
    Ha Mattheo en Paul, dacht dat jullie in America op vakantie waren lees alleen maar Europese steden ! Toch knap ! Geniet van deze aparte stad !
  3. Hanneke:
    16 mei 2014
    Mooi verhaal mannen. Bijzondere ervaringen.
    En wat een heerlijke 34 graden!
    Nog geen deukjes in de camper?
  4. Nelly:
    Hoi Paul en Mattheo,
    klinkt als één groot feest, net als Mamma Mia, leuk dat jullie toch nog een leuke musical hebben gevonden in Las Vegas.
    10 km. wandelen is wel sportief en dat bij die temperaturen, maar een goede balans met al dat rijden in die supercamper! Ben je toch niet voor niets naar de fitness geweest Mattheo :-)!!
    Ben benieuwd naar het volgende verslag,
    veel plezier,
    Nelly.
  5. Elly:
    16 mei 2014
    Jullie hebben weer van alles beleefd zo te lezen, wat een stad, en wat een ervaring! Gelukkig dat de storm weer is gaan liggen, veel plezier verder guys en op naar het volgende verhaal!
  6. Jorien:
    17 mei 2014
    Hadden jullie geen geluids- en licht overlast in las vegas? Of overtrof het natuurgeweld (de storm) alle pracht en praal? Sta je ook raar te kijken dat je geen stromend water hebt! Hopelijk hadden jullie niet veel afwas laten staan van de bbq...
  7. Paul:
    18 mei 2014
    We hebben de afwas gewoon in de wasbak gegooid en zijn gaan rijden :-)
    Nog geen deukjes in de auto. Binnen trilt wel alles los.