Terug van weggeweest

13 mei 2016 - Schiphol, Nederland

Waar gaan we heen? Dat was de vraag die ons al een tijdje bezig hield. De vakantie stond op de planning voor eind mei, begin juni. En we waren vast beraden om er een auto vakantie van te maken. Scandinavie was het eerste plan. Maar na de gemiddelde temperatuur opgezocht te hebben rond die tijd werd het duidelijk dat we misschien iets zuidelijker moesten gaan zitten. Spanje dan? Dit plan is tot in een ver gevorderd stadium gekomen. Maar het lukte ons beide niet om echt enthousiast te worden. En Mattheo merkte meer dan eens op dat het wel erg duur was en dat we voor het zelfde geld ook in Orlando konden zitten (hint, hint). Het duurde (heel) even om mij over te halen. We waren vorig jaar ook al geweest. Maar we hadden wel heel veel lol gehad. En ook hoop nog niet gezien en gedaan. Dus wij naar het reisbureau en een paar uur later was het geregeld. Nog even een ESTA aanvragen, want die was net verlopen. En we waren er klaar voor. Dit keer een directe vlucht. Geen overstapstress net als vorig jaar. We vliegen met de nieuwe Boeing 787 Dreamliner. Ben benieuwd.

Wel fijn dat we pas om 15:15 vliegen. Kunnen we op ons gemak alles 's ochtens nog even checken (en nog een keer checken) voordat we gaan.
Geen vertraging met de trein. Dat is weer een zorg minder. Nu zijn we wel 4 uur voor vertrek op schiphol. Maar ze hadden gewaarschuwd dat het wel 3 uur kon duren om in te checken en door alle controles heen te komen.
40 minuten later staan we bij de gate...
... Dus dan nog maar even tax free shoppen.

Over een paar minuten mogen we het vliegtuig in. Dus tot aan de overkant.

1. Petra:
    13 mei 2016
    Ik zit vanaf vandaag er weer klaar voor om te genieten van jullie reisverslag. Veel plezier en lekker genieten.
  2. Coen Hirschbein:
    13 mei 2016
    Dus de NS op tijd, controles vallen mee, lekker ongestresst kunnen shoppen???? Hebben jullie dan mss samen ruzie ofzo... Heerlijk dat alles zo goed gaat, geniet ze...
  3. Wilma Bijl:
    13 mei 2016
    Wat een goed vooruitzicht! Een goede vlucht en een hele fijne vakantie samen!
  4. Nelly:
    13 mei 2016
    Wat een strak plan, altijd leuk daar Wij zitten weer in ons geliefde Griekenland, deze keer op Limnos, een betrekkelijk onbekend eiland, we bivakkeren in een gerestaureerde molen, helemaal leuk. Groetjes en have fun, Gerrit en Nelly
  5. Marieke korsten-lijster:
    13 mei 2016
    nou wij zullen er ook weer van genieten
    dus veel plezier en groetjes
  6. Crista:
    13 mei 2016
    Leuk!! Veel plezier ik ben benieuwd naar de verhalen :) xxx
  7. Barrie van Driel:
    14 mei 2016
    Heel veel plezier mannen. Fijn dat de reis goed is verlopen. Soms zit het dus gewoon mee.