Skiën bij 35 graden

28 mei 2016 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

Day 11

We doen rustig aan vandaag. Afkoelen in Blizzard Beach. Het andere water park van Disney. Thema: Ski resort. Bij 35 graden in de stoeltjes lift richting de besneeuwde berg toppen. Het moet niet gekker worden.
Geen grote golven hier. Wel heel veel glijbanen. Allemaal met banden, bootjes en matjes.

Boven op de berg kunnen we van de Summit Plummet. 37 meter (vrijwel) lood recht naar beneden, waarbij je snelheden van 100 km/h haalt. Gewoon, nee.
Dan liever de Team Boat Springs, 's werelds langste raft glijbaan (427 meter) waar je met vier tot zes mensen in kan. Meer ons ding.

Terwijl we door het park lopen springen we van schaduw naar plas om geroosterde voetjes te voorkomen. #heet #luxeproblemen
Nog een keertje van de berg, al slalommend op een matje op je buik. En nog even lui wezen in de lazy river.

Rond 17:00 houden we het voor gezien. boodschapjes doen en dan salade maken voor het avond eten.
's Avonds gaan we naar de film in Disney Springs. Jungle Book. Hij was beter dan verwacht. Mooi gemaakt. Vrijwel in z'n geheel met de hand getekend, net als de orginele jungle book, alleen nu met de computer en bijna niet van echt te onderscheiden.

Day 12

We gaan nog een dagje naar Universal Studio's en Island of Adventure. Deze pas verloopt namelijk aan het einde van de week.
Onderweg rijden we langs een zonnestudio. In Florida!?!

Even insmeren terwijl we nog in de parkeer garage staan. Je blijft smeren hier. We beginnen wel al een aardig kleurtje op te doen. We staan bij ET 261, onthouden.

Dan door de beveiliging heen. Dat is bij alle parken hier. Maar bij Universal is het wel het ergst. Je moet bij elke achtbaan weer door een metaal detector poortje heen. Ik snap dat het nodig is, maar je kan ook overdrijven.

Er is een strak blauwe lucht dus we gaan snel in de Rip Ride Rocket. Ik had nog even mijn twijfels (hij is best hoog en stijl) Maar anders moest Mattheo weer alleen. Er komen aardig wat G krachten bij kijken. Ik zag sterretjes.

Woensdagen zijn blijkbaar voor school reisjes bedoelt hier. Er zijn weer hordes middelbare scholieren. En een herrie dat ze maken.
Harry Potter and the Escape from Gringotts is weer eens kapot. Er zijn wel veel attracties kapot hier. Het zal de warmte zijn denk ik.
De wildwaterbaan attractie doet het dit keer wel. Kunnen we even afkoelen.

Het zijn leuke pretparken. We vinden Island of Adventure het leukst van de twee. Het enige jammere zijn de iets wat chagrijnige medewerkers die er rond lopen en de veel te harde muziek overal in het park. Ik zou zeggen, ga eens bij Disney kijken.

Waar ze dan wel weer goed in zijn is nacho's maken!

Dag 13

Een tweede dagje Busch Gardens in Tampa.
Onderweg staat er een Silver Alert op de matrix borden boven de weg. Na het even opgezocht te hebben blijkt dat een soort van Amber Alert zoals wij die kennen maar dan voor senioren. We moesten uitkijken naar een witte chevrolet. Hé, rijden wij niet in een witte chevrolet?

Mijn theorie dat schoolreisjes hier op woensdagen worden gehouden wordt metteen ontkracht bij de ingang van het park, ze zijn er ook op donderdag. Het is wel rustiger dan vorige week.

Geen water attracties vandaag. Daar waren we even klaar mee. Wel 41 keer over de kop verdeelt over 8 achtbaan ritjes.
Mattheo gaat nog een keer in de Sheikra. En dit keer heb ik hem op film!

Lunchen doen we bij het serengeti overlook restaurant. Wat, zoals de naam al doet vermoeden, uitkijkt over de serengeti. Het was toevallig de eerste dag dat dit restaurant weer open was na een verbouwing. Lekker eten van een buffet terwijl de giraffen buiten voorbij lopen. We besluiten meteen dat we niet meer gaan koken vanavond, maar een boterhammetje eten.

'S avonds op het nieuws bleek er toch een raket lancering te zijn. Het is maar goed dat we er niet heen zijn gegaan. Want hij werd uitgesteld. Uiteindelijk ging die vrijdag. Maar toen zaten we in Epcot.

Mattheo raakte weer eens aan de klets met een stel Amerikanen bij het zwembad. Blijkt dat veel Amerikanen maar een week, hooguit twee vakantie hebben per jaar. En dat is vaak nog onbetaald ook. Dus niet alles is beter in Amerika.

1. Jorien:
    28 mei 2016
    Wij zijn afgelopen donderdag naar wildlands in Emmen geweest. We werden daar ook vergezeld door ongeveer 8 schoolreisjes....

Voor ons zit het er bijna weer op... geniet er nog lekker van!