Nog een keertje!

3 juni 2016 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

Dag 17

Het wordt een lui dagje vandaag. Eindelijk een keer uitslapen. Op ons gemakje ontbijten. Dan eens verzinnen wat we gaan doen. Iets niet al te actiefs. En het zwemmen in zee gisteren was wel erg leuk. Dus, terug naar de kust.
Handdoek op het strand en de zee in. Dan weer even opdrogen op het strand en weer de zee in. Op de uitkijk voor haaien. Gisteren is hier een paar kilometer vandaan een jongetje gebeten door een haai. Dat zwemt toch iets minder prettig.

'S avonds raakt Mattheo uiteraard weer aan de klets bij het zwembad. Met mensen uit Delft! Die ook vrijdag terug vliegen. What are the odds!

Dag 18

Nog een paar daagjes te gaan. De tijd gaat veel te hard! We doen een een best off tour door het Disney World resort. Te beginnen bij Magic Kingdom. We arriveren bij de gigantische parkeer plaats. Om je een beeld te geven. Heel Disneyland Parijs past in de parkeerplaats van the Magic Kingdom. En dan moet je nog een stukje. We stappen in een treintje dat wordt voortgetrokken door een grasmaaier. Of zo klinkt dat ding in iedergeval. Deze brengt je naar de ticket office. Daar ga je aan boord van de veerboot. Die je over het meer naar de ingang van het park vaart. Wel mooi gedaan.

Het is de dag na memorial day. Dus iedereen is natuurlijk naar de parken geweest dit weekend en vandaag zal het lekker rustig zijn. Wishful thinking!
Gelukkig hebben ze hier ook een fast pass systeem en die hebben we voor de drie mountains. Space Mountain, Big Thunder Mountain en Splash Mountain. En we hadden er nog eentje extra omdat we waren geëvacueerd uit Splash Mountain vorige week. Verder is het een kwestie van de wacht tijden in de gaten houden via de app. Dat resulteerd niet in de meest efficiënte route door het park, maar wel in de minste tijd in de rij. En zo krijgen we toch nog een hoop attracties gedaan.

'S avonds eten we bij het 'Be Our Guest' restaurant. Net op tijd, want er komt een bui aan waaien.
We worden geholpen door een hele opgewekte en grappige serveerster. Ze kletst honderd uit. Wat verklaard waarom ze 20 minuten achterliepen op schema. Wel leuk.

Na het eten is de bui weer over gedreven en gaan we in Seven Dwarfs Minetrain. We zijn in een half uur door de rij. Wat bijzonder is want de rest van de dag is de wachttijd niet vaak onder de 180 minuten!!! gekomen. Is de regen nog ergens goed voor geweest.
We nemen de monorail terug naar de parkeerplaats. Dat is sneller dan de boot.

Dag 19

Verder met onze best of tour. Naar Hollywood studios.
Star Tours is hier leuk gedaan. De "vlucht" is verdeeld in drie stukken en de computer combineert deze uit een keuze van rond de 50 verschillende filmpjes. Dus elk ritje is anders. De komende jaren staan er een hoop nieuwe Star Wars films op de planning. Ze voegen dus steeds nieuwe filmpjes toe. Slim hoor.

'S middags gaan we naar Animal Kingdom. Dit park blijft sinds het afgelopen weekend tot 23:00 open i.p.v. 17:00. En er zijn allemaal avond activiteiten met een show op het meer in het midden van het park en projecties op de Tree of Life. Het doet ons denken aan de Efteling by Night. Aangezien dit park ook in een bosrijke omgeving ligt
Het is ook leuk om Expedition Everest een keer in het donker te doen.
Tijdens de Kilimanjaro Safari Tour in de schemering zien we een prachtige zonsondergang tussen de bomen door schijnen als we de savanne op rijden. Iets te prachtig. Het contrast is wat te hoog. Als we dichterbij komen en goed kijken zien we dat er een enorm scherm achter de bomen staat. Disney laat niets aan het toeval over.

1. Marieke korsten-lijster:
    3 juni 2016
    jongelui wij hebben weer genoten van alle verhalen en de foto's en de video's
    nu nog even de thuisreis en dan zit het er weer op.
    wat is het toch snel gegaan.
    hopen jullie snel te zien
  2. Hanny Lijster:
    3 juni 2016
    hoi vakantiegangers.
    Wat hebben jullie toch geweldige, fantastische dingen beleefd.
    Ik heb er van genoten.
    Ik wens jullie een hele goede vlucht terug.
    Groetjes
    Han
  3. Mattheo:
    5 juni 2016
    Hoi han. Ondertussen zijn we goed aangekomen. En bedankt voor de leuke kaart!