Leaving on a Jet Plane...

29 mei 2014 - San Francisco, California, Verenigde Staten

...Don't know when I'll be back again.
Als het aan ons ligt komen we zeker nog een keer terug.

Afgelopen zondag zijn we vanuit Los Angeles vertrokken. We reden via Sunset Boulevard, waarschijnlijk de enige niet rechte weg in LA, naar de highway 1. Die ons al kronkelend langs de kust naar San Francisco brengt. Het is zondag midden in het memorial day weekend. Dus een campeer plaatsje zoeken was een uitdaging. Alles zat vol. Uiteindelijk vinden we een campground die nog precies één plekje heeft. Wel zonder aansluitingen, maar dat is niet erg voor een keertje. Wel nog even afgekoeld in the Pacific Ocean. Alleen onze voeten hoor. KOUD!

Maandag hebben vrijwel de hele dag gereden. Het is een mooie route langs de kust. Meerdere malen even uitstappen voor een foto. We komen langs een kolonie zee olifanten die met zijn allen, het waren er wel een paar honderd, lagen te zonnen op het strand. Soms nam er een de moeite om zich naar het water te bewegen. Maar de meeste bewogen zich amper. Wat een lui leventje.
's avonds komen we aan bij Santa Cruz. Er was genoeg plek op de campground. Want alle Amerikanen moeten morgen weer werken.

Dinsdag Santa Cruz. Langs het strand is een pier en een boardwalk waarop ze een minipretparkje hebben gebouwd (woehoe, nog een pretpark). Nou vooruit, nog een keer in de achtbaan. Het is een historische houten achtbaan uit 1924. Niet de meest vloeiende rit. Maar wel erg leuk. Nog even over de pier en naar de zee hondjes kijken die daar zwemmen. Dan terug naar de camper om in te pakken en schoon te maken.

Op woensdag vertrekken we vroeg. Nog één keer alles loskoppelen van de camper en rijden maar. Na 23 dagen, 5150 kilometer en een shit load aan benzine zijn we weer terug in San Francisco. Na afscheid genomen te hebben van de camper nemen we een taxi terug naar het centrum. We verblijven in het zelfde hotel als het eerste weekend. Dit keer met een iets minder spectaculair uitzicht.
's middags brengen we een bezoek aan Alcatraz. Best indrukwekkend. Moet toch die film "Escape from Alcatraz" eens een keer gaan zien. De laatste avond gaan we lekker uit eten in de wijk Castro en doen we daarna nog een wijntje en een biertje in de wijnbar.

En nu zitten we op onze hotel kamer en gaan we zo naar onze Jet Plane.
Deze vakantie was echt awesome! We hebben zo veel gezien en beleeft. Hebben zoveel uitersten gezien. Van de uitgestrekte verlatenheid van Death Valley tot hutje mutje in Disneyland. En van de vrieskou in Bryce tot 37 graden in Monument Valley. Het is moeilijk om te zeggen wat het mooist was. Maar Yosemite staat hoog op het lijstje.
We gaan er in ieder geval nog lang van nagenieten terwijl we met project fotoboek en film bezig zijn. Wordt waarschijnlijk een vijf jaren plan. En we hebben nog genoeg dingen die we hier nog willen zien. Dus we gaan alvast weer sparen.
We vonden het ook erg leuk om deze reisblog bij te houden en hopen dat jullie ook een beetje hebben kunnen mee genieten.
Nou doei!

1. Dick:
    Leuke afsluiting
    goede vlucht! Ik vond vier uur al best lang.
  2. Marieke korsten-lijster:
    29 mei 2014
    heel erg leuk gedaan met een leuk slot.
    verder een goede reis terug dus sterkte nog even.
  3. Barrie van Driel:
    29 mei 2014
    Ik heb zeker genoten van jullie reisverslagen en belevenissen. Heel erg bedankt daar voor.
    Goede thuisvlucht.
  4. Crista:
    29 mei 2014
    Fijne terug reis! Tot snel xxx
  5. Hanneke:
    29 mei 2014
    Door jullie verhalen en foto's heb ik de reis zodanig ervaren alsof ik erbij was en daardoor lijkt het nu alsof ook ik naar huis moet. Weird.
  6. Petra:
    29 mei 2014
    Mattheo & Paul bedankt voor de mooie reisverslagen.
    's Ochtends gauw kijken of er al een nieuw verslag was en zo ja zitten en lezen en kijken. Soms was ik door de verslagen zelf een beetje op vakantie.Nogmaals bedankt ik heb genoten en voor jullie een goede terug reis.
  7. Hanneke:
    29 mei 2014
    Ik heb virtueel met jullie meegereisd. Het was een fantastische reis en ik vind het jammer dat het voorbij is.
  8. Jorien:
    29 mei 2014
    Bedankt voor jullie mooie verhalen! Door onze vakantie heb ik jullie laatste dagen nu net gelezen! Wij zijn ook aan het sparen voor Amerika! Fijne vlucht en tot snel! Waarschijnlijk lekker slapen tijdens de lange vlucht! Beetje bijkomen van alle indrukken, de vele kilometers (zowel per camper als te voet). Zal wel raar zijn om straks gewoon weer thuis te zijn! tot snel!
  9. Evelien Nanninga:
    31 mei 2014
    Mattheo en Paul. We hebben de kaart van Amerika al op tafel gelegd. Planning maken en we gaan volgend jaar weer.
  10. Nelly:
    Hoi Paul en Mattheo,
    genoten van jullie verslagen, bedankt voor het delen, wij gaan 2015 plannen, en hebben er nu nog meer zin in door jullie.
    groetjes,
    Nelly.
  11. Christian Blokland:
    1 juni 2014
    Welkom terug in Nederland jongens!
    En bedankt voor jullie leuke reisverslagen.
    Hebben jullie trouwens al weer in jullie eigen auto gereden?
    Bij ons voelde dat ontzettend krap en klein na drie weken camper. Heel raar.
    Ik ben trouwens erg benieuwd naar jullie foto's en film
  12. Sonja Jansma:
    1 juni 2014
    Mooireisverslag en mooie foto's, heb ervan genoten
  13. Agnesbeije:
    3 juni 2014
    Wij hebben net jullie foto,s bekeken en een stukje gelezen .
    Wat een geweldige vakantie hebben jullie gehad. Wij gaan morgen naar de Algarve in Portugal. Daar zijn we acht jaar geleden ook geweest ben benieuwd wat er is veranderd met de jaren . groetjes Wim en Agnes.