Splash

18 april 2018 - Anaheim, California, Verenigde Staten

Laten we de vakantie voor de verandering eens beginnen in een pretpark. Het Disneyland park in Anaheim, California bestaat al sinds 1955 en is doordrenkt van de nostalgie. Met attracties van dag 1 zoals de Matterhorn Bobslee (de eerste stalen achtbaan) en de Jungle Cruise. Maar ook nieuwere en geüpdate attracties zoals Indiana Jones Adventure en Pirates of the Caribbean. Alles ligt lekker knus bij elkaar en is goed aan te lopen.

Aangezien de hotels hier zelden ontbijt serveren eten we wat in Fantasyland waar de koffie deze naam eer aan doet en met veel fantasy naar koffie smaakt.
Ze hebben een fijn fast pass systeem wat je allemaal kan regelen via je telefoon. Zo kunnen we nog aardig wat attracties doen ondanks de drukte. Gelukkig hebben we ook een hopper pas, want we hoppen heel wat heen en weer tussen het Disneyland park en het naast gelegen California Adventure Park. Hier raken we in de Grizzly River Run (met van die ronde bootjes) aan de praat met mensen uit San Francisco en doen we gelijk wat handige tips op. We worden gelukkig niet al te nat.

Dan lunch bij een Italiaans(achtig) restaurant. Je schrikt altijd eerst even van de prijzen op de menu kaart. Dan denk je, oh wacht, het zijn dollars en vervolgens vergeet je dat alle prijzen zonder belasting worden weer gegeven.

De Tower of Terror is omgebouwd tot Guardians of the galaxy: mission breakout. Ze dachten we houden de naam lekker kort en simpel. Wij zijn erg fan van het originele Twilight Zone thema en atmosfeer. Deze nieuwe versie is ook goed gedaan. Guardians of the galaxy is dan ook een van de leukere marvel films. Wel fijn dat het in Parijs nog even de Tower of Terror blijft.

Het enige vervelende van dit park is de crowd control. Dat is vooral 's avonds tijdens de shows en parades. Dan staan ze overal te schreeuwen en te wijzen dat je moet doorlopen als je niet op de aangewezen kijk plaatsen staat. Super irritant.

De volgende dag, maandag, is het zowaar nog drukker in het park dan de dag er voor. Je verwacht het niet.
We trappen de dag af met Splash Mountain. Bij de ingang staat dat je in ieder geval nat wordt maar ook kans hebt op doorweekt. Wij gaan, niet geheel vrijwillig, voor dat laatste. Bij de eerste val een golf van links, bij de tweede een van rechts en bij de laatste een recht van voren. Als verzopen katjes vervolgen we onze weg door het park. Het is een stukje koeler dan gisteren dus we besluiten even langs het hotel te lopen om droge kleding aan te trekken.

De rest van de dag hoppen we weer van attractie naar attractie en van park naar park.
Bij Big Thunder Mountain in de wachtrij zijn in de vijver naast een heleboel muntjes ook credit cards te vinden. Only in America.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Hanny Lijster:
    18 april 2018
    wat een leuk verhaal met de foto's
    Veel plezier verder en een tip, schaf een regenpak aan.
    Groetjes
  2. Dick:
    Ik wil ook! O wacht....
  3. Marieke korsten-lijster:
    18 april 2018
    Ja ik wil ook maar helaas
    De tuin moet ook gebeuren
    groetjes