Check-in

15 april 2018 - Anaheim, California, Verenigde Staten

Na een jaartje te hebben overgeslagen konden we de verleiding toch niet weerstaan om weer naar Amerika te gaan. En het beloofd een bijzondere reis te worden. Niet alleen vanwege het feit dat we weer naar de west kust van de Verenigde Staten gaan. Maar ook omdat we dit keer niet met zijn tweeën, maar met zijn vieren zijn. Dick en Jorien voegen zich bij ons vanaf San Francisco voor een drie weekse Road Trip met de Camper. Even zien of we elkaar daarna nog leuk vinden of dat we elkaar even niet meer hoeven te zien :-)
(Vergeet je oordopjes niet Dick)
We starten de reis in LA met z'n tweetjes voor wat dingen die we de vorige keer gemist hebben en voor wat dingen die we nog een keertje willen doen (Disney!) #nuweertochzijn.
Daarna rijden we langs de kust, zover dat kan, want er zijn wat wegen de zee in gezakt de afgelopen tijd, naar Santa Cruz. Van daar is het nog 1.5 uur naar San Fransisco Airport waar we Mr en Mrs Wennekendonk gaan ophalen. Na een weekendje San Fransisco halen we de camper op en beginnen we aan onze Road Trip. We komen langs (volgens de huidige planning) Sequoia National Park, Las Vegas, Bryce Canyon, Salt Lake City, Yellowstone National Park en uiteindelijk via de Rocky Mountains uit in Denver.

But first things first. Een stukje vliegen. Terwijl ik dit schrijf hangen we op 10 km boven de Hudson Bay, Canada. We hebben nog 4 uur en 13 minuten te gaan. Het inchecken ging redelijk vlot. Wel veel security checks. Ik werd er uitgepikt bij de eerste controle. Mattheo bij de tweede, vlak voor we het vliegtuig in gingen. Waar zijn kleding en tas werden gecontroleerd op drugs.
Eenmaal in de lucht worden we weer wat rustiger. Het is toch altijd weer even spannend. We hebben deze vlucht al meerdere keren gedaan en je begint de geluidjes om je heen te herkennen. Waarvan je de eerste keer dacht: wat is dat? Is er iets mis?
Je kent ook de planning. In de eerste 2 uur komen ze met eten en drinken. Daarna moet iedereen naar de wc. Dus je kan beter er voor of erna gaan. Vervolgens worden de lichten gedempt en proberen veel mensen wat te gaan slapen. Het perfecte moment om even een rondje door het vliegtuig te wandelen. We proberen ook wat te slapen, maar dat lukt natuurlijk niet. Zelfs niet luisterend naar een boek.

We komen een uur eerder aan dan gepland, wat we ook weer kwijt zijn door het taxiën naar een andere gate omdat de oorspronkelijke nog bezet is om daarna met een bus weer naar de terminal te worden gebracht. Het is in ieder geval wel lekker weer. 28 graden.
Dan is het nog een kunst om de rest van de dag wakker te blijven om gelijk in het goede ritme te komen. Maar we moeten nog door heel Los Angeles rijden naar het Hotel waar Mattheo er achterkomt dat hij geen korte broeken heeft in ingepakt. Dus op naar het outlet centrum (volgens mij was het met voorbedachte rade)
'S avonds eten we wat in Downtown Disney, aangezien dat op loopafstand ligt van het hotel. Daarna mogen we eindelijk naar bed om vervolgens nog een paar uur naar het plafond te staren. Verdomde jetlag. P&M
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Dick:
    15 april 2018
    Bedankt ik zal ze niet vergeten.... Ik kan altijd nog in de auto gaan liggen. We vroegen ons al af waar je helemaal heen moest bij LAX. Vervelend dat matheo zijn korte broeken "vergeten" is.... Veel plezier in LA tot vrijdag!
  2. Crista:
    Veel plezier !!! Leuk jullie te kunnen volgen 😁 xxx Crista
  3. Marieke korsten-lijster:
    15 april 2018
    goed begin is het halve werk jongens
    dikke kus Ma
  4. Hanneke:
    Zo, de kop is eraf.

Mattheo, je had een lange broek ook in een korte kunnen veranderen. Knip,knip.
  5. Hanny Lijster:
    16 april 2018
    fijn dat jullie een goede vlucht hebben gehad, de ongemakken zijn op de koop toe te nemen, rest dan een fijne vakantie.
  6. Angelique:
    16 april 2018
    Ik verheugde me al naar jullie eerste verhalen.. gelukkig dat de vlucht goed is gegaan ondanks de vele checks..geniet lekker mannen
  7. Zita:
    16 april 2018
    Leuk! San Francisco kan ik nog helemaal uitekenen. (Ik logeerde in Berkeley, en deed vanuit daar veel met de fiets, handig die BART waar je fiets in mee kan) weet je trouwens dat ze in SF (union square) een leuke bak/kookwinkel hebben 😉(Williams Sonoma) vlakbij de disney winkel 😊. Jover Disney gesproken, aan de andere kant van de stad, staat het Disney museum. Ook erg leuk 😁.Veel plezier!!
  8. Paul:
    16 april 2018
    Bedankt voor de tip! Gaan we opzoeken. Wel gevaarlijk om Mattheo in een kook winkel los te laten :-)
  9. Esther (collega VreeLoo Mattheo):
    17 april 2018
    Superleuk om jullie reisverhalen te volgen. Ik snap jullie wel hoor... De rezien naar Orlando, L.A. en Las Vegas hebben wij de afgelopen jaren ook gemaakt en staan wéér op onze bucketlist :-) Eens een disneyfan...altijd een disneyfan! Wij zaten bij L.A. aan de kust bij Marina del Rey. Leuk om al die stoere golfsurfers daar te zien vanaf de pier. En leuk om vanaf Marina del Rey aan het begin van de boulevard een fiets te huren en langs de kust te fietsen voor een paar uurtjes tot aan de pier van Santa Monica. Halverwege zit langs het strand een leuke strandtent langs het fietspad waar je wat kan drinken en eten. Maar misschien is dat te ver uit de richting van Anaheim. Veel plezier de komende weken. Supergave route!
  10. Zita:
    17 april 2018
    Oe ik weet nog een weetje... De Disney Pixar studio staat hier: 1200 Park Ave, Emeryville, CA 94608, Verenigde Staten. Je kunt helaas niet naar binnen, buiten op t dak staat de meeuw, en in de tuin de bal met de lamp. (Ja ik ben er langs gefietst 😊)
  11. Zita:
    Maar....ik zou voor t Walt Disney museum gaan en niet voor Pixar 😉