Home

14 mei 2018 - Denver, Colorado, Verenigde Staten

Nog een laatste verhaal om de vakantie mee af te sluiten.

We zijn vroeg uit de veren om nog wat spulletjes in te pakken en alle kastjes van de camper te checken. Het is maar 1.5 uur rijden naar Denver. Het inleveren gaat lekker snel.
We rijden door naar het hotel wat iets verder van het centrum ligt dan we hadden gedacht. Gelukkig is er een pendel busje dat ons naar het station brengt. De trein brengt ons vervolgens al toeterend naar het centrum. Vanaf het oude station lopen we naar de hoofdstraat waar elke 70 seconden een gratis bus voorbij komt. We besluiten er eerst maar even over heen te wandelen. Even verder op bezoeken we nog een enorme bordspel winkel genaamd de Wizards Chest. Alle leuke dingen zijn te groot of te zwaar om mee te nemen. Dan besluiten we terug te gaan naar het hotel want het is warm en we zijn toch wel een beetje moe.

Weer terug bij het hotel kunnen we inchecken. Hoe moe we zijn is te merken aan het feit dat Dick en Jorien proberen het schoonmaak hok binnen te gaan inplaats van hun hotel kamer en hier pas achter komen nadat ze twee keer de receptie gebeld hebben dat hun pasje niet werkt.

Dus snel maar even wat een pizza eten en daarna lekker dobberen in de hot tub van het hotel.

De volgende dag nemen Dick en Jorien de auto naar de Rocky Mountains. Het laatste natuurpark van deze vakantie. Een mooi en rustig park met steile wegen en hoge uitzichtpunten. We rijden langs het Stanley Hotel dat als inspiratie diende voor het Overlook Hotel in Stephen Kings: the Shining.
Op de terugweg binnendoor naar het plaatsje Nederland. Grappig. Geen Nederlanders gezien daar. Het park is rijk aan verschillende soorten vogels waaronder de ijsvogel. Net te snel om op de foto te krijgen. Er ligt nog veel sneeuw en de meeste wegen zijn daardoor dicht. De sneeuw maakt het wel weer aan plaatje om naar te kijken.

Paul en Mattheo gaan de stad in en bezoeken het huis van Molly Brown. Molly brown, of eigenlijk Margret Brown en haar man kochten dit huis in 1894 nadat ze rijk waren geworden van de mijnen. De meeste mensen kennen haar als the Unsinkable Molly Brown aangezien ze een van de overlevenden is van de Titanic. Na de ramp zet zich in om geld in te zamelen voor de andere overlevenden die niets meer hebben na de ramp en vele andere goede doelen. In de film wordt ze gespeeld door Kathy Bates.

Tegenover de State Capitol van Colorado staan wat food trucks waar we wat lunchen. Daarna lopen we langs de rivier. Nou ja, stroompje weer terug naar de winkel straat voor een laatste stukje cheese cake bij de cheese cake factory. Daarna pakken we de bus naar een overdekt winkel centrum wat wel fijn is want het begint weer erg warm te worden.

Dick en Jorien komen ons ophalen en we gaan voor de laatste keer uit eten deze vakantie bij Zorba de Griek.
'S avonds de laatste dingen in de koffer in pakken voor de reis naar huis morgen.

Het wordt een lange dag vandaag. Eerst even ontbijten. Dan de koffers in de auto laden en richting het vliegveld. We leveren de auto in bij Alamo en worden met de bus verder gebracht naar de vertrek hal. Het afleveren van de koffers duurt even omdat er maar een persoon bij de incheckbalie staat. We worden wel geholpen met een glimlach al is het een wat vermoeide.

Door de beveiliging gaat wel lekker snel.
Het vliegtuig van Denver naar Salt Lake City is heel klein en gaat hevig heen en weer als we opstijgen en landen. Gelukkig is het maar 1.5 uur. Daar is het een stuk cooler is dan toen wij er waren een week geleden.

Dan begint de lange vlucht terug naar Amsterdam.
Om de vlucht wat aangenamer te maken stoot Dick een glas water over Jorien heen. Wat komt er een hoop water uit zo'n klein bekertje...

Er is veel turbulentie. We proberen wat te slapen maar het lukt niet echt. 9 uur later zijn we weer veilig op Nederlandse bodem. Nog een trein ritje en voor Dick en Jorien een auto ritje en we zijn allemaal weer thuis. Even een paar uurtjes slapen want Dick, Jorien en Paul gaan vanavond de vakantie afsluiten met een concert van Beth Hart.

Het was weer een fantastisch mooie vakantie door 8 staten van de US, met zo veel verschillende landschappen en temperaturen van +36°C tot -4°C.
We zijn weer een hoop nieuwe ervaringen rijker, hebben 6143 km gereden en 375 km gewandeld. Het is wel weer veel te snel voorbij gegaan. Gelukkig hebben we de foto's nog.
Leuk dat jullie met ons meegereisd zijn en bedankt voor alle leuke reacties.

1. Johan en Miranda:
    Welkom thuis allemaal!
    Was erg leuk om met jullie mee te lezen en complimenten voor de auteurs!
    Grt J en M
  2. Agnes Beije:
    14 mei 2018
    Het was super leuk om op deze manier met jullie mee te mogen reizen.We hebben genoten van de verhalen en de prachtige foto's die jullie gemaakt hebben.Dank je wel voor de fijne verhalen.😀✍️
  3. Barrie van Driel:
    14 mei 2018
    Heb genoten van jullie verhalen. Welkom thuis.
  4. Dick:
    #Jetlag!