Een goed begin

12 september 2017 - Rust, Duitsland

10 September 2017

Hallo, doet dit ding het nog? De vorige vakantie is al weer even geleden.
Vorig jaar was de vakantie naar Spanje tot in een ver gevorderd stadium gekomen. Maar we zijn toch weer naar Florida geweest. Een derde keer vonden we toch wat overdreven en gezien de weersomstandigheden daar is het maar beter dat we niet gegaan zijn. Dus de Spanje plannen werden weer uit de kast getrokken. Het wordt weer eens een ouderwetse trek tocht door europa. De eerste sinds we de nieuwe auto hebben. Een goeie test.
Ik hoor je denken, geen pretparken? Ha, natuurlijk wel. Sterker nog, we beginnen er en we eindigen er.
Zondag ochtend, nou ja, nacht. Vertrekken we richting Phantasialand, Brühl. Waar we volgens planning om 9:00 naar binnen wandelen. We zullen jullie niet te veel vervelen met achtbaan details, maar het is een mooi park. Niet al te groot, mooi aangekleed. Beste achtbaan is Taron, zoek maar op op youtube.
Het valt op dat dat veel jonge mensen hier roken en blauw haar hebben. Zou er een verband zijn?
Geen water attracties voor ons vandaag, we hebben even genoeg water gezien de afgelopen dagen. De regen is gelukkig even op. Het is prachtig weer.
Op de terugweg naar het hotel zien we een meneer z'n pony uit laten. Bij nadere inspectie blijkt het een hond te zijn. Een hele, hele grote sint bernard hond.
'S avonds in Bruhl eten bij ons vaste restaurant al daar. Nachos! Daarna lekker naar bed, moe.

11 September 2017

Vanavond overnachten we in Rust. Aangezien het maar 3.5 uur rijden is vanaf  Brühl kunnen we rustig aan doen. We stellen de tom tom in op snelwegen vermijden en rijden de touristische route door het glooiende duitse landschap en door kleine dorpjes. Rond het middaguur komen we aan in Cochem, gelegen aan de moezel. De burcht torent op een rots hoog boven het dorpje uit. Het is er wel erg touristisch. Zeker voor op een maandag. Als we op een terrasje zitten valt het ons op dat we de gemiddelde leeftijd flink naar beneden halen. Na wat achter de kukident brigade aan te hebben geslenterd door de smalle straatjes beginnen we aan de ...hijg... klim naar ...hijg... de burcht ...hijg...
Bij de rondleiding door de burcht leren we dat  monniken zo'n 5 liter wijn per dag dronken en nonnen 3 liter. Ze hadden zelfs speciale sloten in de burcht die de sleutel altijd naar het slot geleide. Misschien handig voor thuis na een avondje stappen.
Na dit cultureel verantwoord uitje zetten wij onze reis voort. Op naar (de) Rust. Met 180 over de snelweg. Een verbetering op de vorige auto waarbij het stuur uit je handen trilde bij 160.
In Rust aangekomen, rond een uur of 20:00 gaan we op zoek naar eten. De pizzaria dichtheid in dit dorp ligt behoorlijk hoog. Toch belanden we bij de griek. Wel de enige griek ter wereld die geen baklava op de menu kaart heeft staan, tot grote ontsteltenis van Mattheo. Wel hebben ze lekkere wijn. Niet te veel natuurlijk, ons hotel heeft niet van die handige sloten.

1. Zita:
    12 september 2017
    Leuk om te lezen! Maarre...geen baklava bij de griek!!!! Schande! (Daarvoor ga ik ook altijd bij de griek eten ;-) )
  2. Crista:
    12 september 2017
    Leuk!! Moezel schijnt erg mooi te zijn. Geniet ervan xxx
  3. Marieke korsten-lijster:
    13 september 2017
    het begin is alvast leuk jongens geniet er maar van
  4. Hanneke:
    14 september 2017
    Heb zomaar het idee dat de "kukidentbrigade" minder hijgend de straatjes oploopt dan jullie.😊